A Bodzavár 2011-es tanfolyamairól

A Bodzavár 2011-es tanfolyamairól   2011. december 07.

A kiegyensúlyozott, vidám gyerek jól is teljesít!

 

 

Aktuális tanfolyam-sorozatunk és az idei esztendő is

a végéhez érkezett.

Vessünk egy közös pillantást az elvégzett munkára, és a 2012-es évre.

 

Ha egy, esetleg több tanfolyamot is sikerült teljesítenetek, akkor mindentől függetlenül, sokat tettetek az eredmények érdekében!

 

Ha elkezdtétek, de valami miatt félbe szakadt a dolog, akkor számotokra különösen tanulságosak és hasznosak lehetnek a következő sorok.
Javasoljuk, hogy később, olvasd át ismét a fontosabb részeket!

 

A 2011-es év tanfolyamai az előző tíz tanfolyami év hagyományait követték.

Igaz, idén is kicsit eltértünk az előző évek bevált tematikájától.

 

Ismeretes, hogy fő törekvésünk kompenzálni az iskolai kudarcokat, a nyomukban járó kedvetlenséget, passzivitást és dacot!

 

Új módszerekkel, érdekes megközelítésekkel, egyénre szabott sikerélményekkel nyerjük meg a gyerekeket.

 

A tanulás-módszertani és motivációs fejlesztés mellett, folyamatos és egyénre szabott képességfejlesztést is végzünk.

 

A feladat összetettségéből adódóan, mindenki épp az életkorának és a pillanatnyi felkészültségének megfelelő ponton kapcsolódik a közös munkába.

 

Akik már évek óta rendszeres vendégeink, ők tudják a legjobban, hogy mennyire megérte az eddigi sok-sok erőfeszítés!

 

Nekik külön köszönjük a bizalmat!

 

Van, aki olyan szerencsés, hogy csak egy parányi segítség, impulzus kell ahhoz, hogy gyermeke magára találjon.

 

Az ő szüleik szoktak csodát kiáltani!
Persze ők vannak kevesebben.

 

Folyamatosan alakul a tematika.

Nagy hangsúlyt fektetünk a tematika csiszolására!

A folyamatos visszajelzések, idővel átformálják a programok anyagát. Egyes részek kimaradnak, mások nagyobb hangsúlyt kapnak.

 

Tekintsd át velünk, mit is tud az, aki nálunk hosszabb-rövidebb időre „megmelegszik”!

 

Fejlesztés

A fejlesztés Bodzaváron olyan alap készségek javítását, trenírozását jelenti, amelyek az életben a könnyebb és vidámabb boldoguláshoz kellenek.

 

A szakkönyvektől eltérő definíció annak köszönhető, hogy amint azt tudjátok, mi a jobb jegyeket következménynek tekintjük.

 

Úgy gondoljuk, a vidám és kiegyensúlyozott gyerek jól is teljesít!

 

Fejlesztő programjaink a következő területekre fókuszálnak:

-      tájékozódás

-      mozgás koordináció

-      kézügyesség

-      vizuális kultúra

-      probléma megoldás

-      tolerancia

-      önértékelés

-      gondolkodás-fejlesztés

-      memória (képi emlékezet, sorrend emlékezet, stb.)

-      motiváció

 

A konkrét játékok, gyakorlatok természetesen a szorosan vett tanulási képességeket is fejlesztik.

 

-      írás

-      olvasás

-      számolás

-      logika

-      vázlatkészítés

-      lényeg kiemelés

-      szövegértés

 

Kinek nem javasoljuk a tanfolyam folytatását:

-      akinek a gyermeke az első alkalmak után sem jön hozzánk szívesen

-      aki sokkal gyorsabb eredményeket szeretne látni

-      aki tőlünk eltérően, a tanulmányi eredmény javítását látja az elsődleges célnak

-      aki szkeptikus

-      aki a fejlődés érdekében nem hajlandó maga is változni

 

A felsorolt körülmények feszültséget szülnek, és nem segítik a közös munkát.

Elképzelhető, hogy máshol, más szellemiséget követve, sikerül tőlünk eltérő fejlesztési lehetőséget találni.

 

Mikor tekinthető eredményesnek egy tanfolyam?

Ha a felsorolt hatások bármelyike külön, vagy együtt megfigyelhető, már sokat tettél gyermeked érdekében!

 

-      növekedett gyermeked önbizalma

-      közlékenyebb lett, többet beszél

-      gyakrabban áll neki önállóan a feladatainak

-      jobban kezeli a kudarcokat

-      barátkozóbbá vált

-      lehetnek egyéni pozitív változások is

 

Ha bármelyik eredményt tapasztalod gyermekeden, akkor többet tettél, mint az összes tanára együttvéve!

Nekik ugyanis nem sikerült ugyanez…

 

Nektek okvetlenül érdemes kihasználni és meglovagolni a pozitív hatásokat!

Arra bíztatunk, hogy energiától és lehetőségektől függően, mindenképp folytassátok velünk a közös munkát!

 

Ma különösen fontos azon kevesek közé tartozni, akik megtapasztalhatják a tudás és az ismeretszerzés örömét!

Az előnye behozhatatlan!

 

Vázlatosan bemutatjuk, mi is történik egy tanfolyamon.

A fejlesztés részletei:

A tanfolyamok egyik célja, az önálló tanulás feltételeinek megteremtése.

 

Minden önálló tanulás alapja, az egyéni leckefeldolgozás.

 

Önálló szövegfeldolgozás:

Több olyan szöveg-feldolgozási módszert is megismertetünk, ami eltér a hagyományos „ülj és olvass” módszertől.

 

A szöveg feldolgozásának első feltétele a szöveg megértése.

Gyakorlat:

Fantázia-olvasás.

 

Ha már elolvastuk és értjük is, ki kell emelnünk a lényeget.

Lényeg kiemelésének képessége:

Gimnazista korban is komoly probléma a gyerekeknek.

Ismerős, amikor az oldal minden sora ki van emelve narancssárgával…

Célzott feladatokkal, kb. 2 tanfolyami ciklus indít el változást.

Gyakorlatok:

SMS-írás.

Hirdetés feladása.

Stb.

 

A kiemelt lényeget logikai rend szerint kell rendezni.

Ehhez a logikát is csiszolni kell.

Halmaz elméleti alapok játkos-észrevétlen fejlesztése.

Gyakorlatok:

alá, mellé, külön rendelés.

 

A lecke tartalmát megjegyezhetővé kell alakítani.

A logikai kapcsolatot a vizuális vázlatok mutatják jól.

Gyakorlat:

Gondolati vázlatok, gondolati ábrák készítésének fortélyai.

Célzott feladatokkal, kb. 2 tanfolyami ciklus indít el változást.

 

A képi megjelenítéshez fejleszteni érdemes a rajzkészséget.

Ami egyébként fejleszti az íráskészséget is!

Képi megjelenítés eszközeinek megismertetése, rászoktatás.

Gyakorlatok:

Gyorsrajz

Örömfestés

Ablakrajz

Stb.

Képzeld el, fényképezd le - gyakorlatok.

 

A megjegyzéshez fejleszteni kell a memóriát.

Képi emlékezet hatékonyabban fejleszthető.

Gyakorlatok:

Kártyajáték, utánozd a rajzomat, tárgyletakarós játék, páros építőkocka játék, stb.

Sorrend emlékezet.

Bőrönd Ödön, szólánc, Szólánc történettel.

Célzott feladatokkal, egy tanfolyami ciklus is hatásos lehet.

 

A fenti felsorolás korántsem teljes.

Életkori és tudásszint szerint alakulnak a hangsúlyok és a tempó.

 

Mindehhez társul a helyes ütemezés, tervezés és a csoportdinamikából adódó előnyök.

 

Körülbelül így épül, rétegről rétegre a fejlesztés folyamata.

Akárcsak egy tisztességes hagyma…

Ha adósak vagyunk egyéni értékeléssel, a héten igyekszünk elküldeni.

Köszönöm a figyelmedet!








Szólj hozzá cikkünkhöz :


Iratkozz fel ingyenes, családi lapunkra!